22.2.09

Waltz with Bashir


Ari Folman, director israelià, ens explica en la pel.lícula "Waltz with Bashir" (Vals amb Bashir), la seva pròpia visió, els seus propis records, la seva pròpia consciència de la complicitat entre l'exèrcit israelià i les milícies falangistes libaneses en la massacre dels camps de refugiats de Sabra i Xatil.la, durant la primera guerra del Líban.

La pel.lícula és una meravella formal, amb una animació extraordinària, una banda sonora a l'alçada, estructura narrativa ben compensada, i l'ús a tall d'epíleg d'imatges reals, que ha estat blasmat per alguns crítics cinematogràfics exquisits, em sembla d'allò més adeqüat - juntament amb al so d'aquests instants - per a deixar clar a l'espectador que no es tracta d'una faula, d'un conte fantàstic, sinó de la dura realitat dels crims de guerra contra el poble palestí.

Em sembla gairebé inexcusable veure-la.

Etiquetas: , , , , ,

2 Comentarios:

Blogger Toni Herrero dijo...

Hola Jordi,
Este fin de semana tuve ocasion de ver esta pelicula y me interesaba saber tu opinión, pues conoces el tema en profundidad.
A mi me pareció formalmente espléndida y transmite muy bien el sinsentido de la guerra, pero creo que, para los no iniciados en la historia del conflicto, le falta un poco de contextualización general. Muy interesante y estimulante, pero algo confusa en algun aspecto...
Supongo que habrás visto "Los Limoneros" de Eran Riklis. Es una película algo más simple pero personalmente me emocionó.
Un saludo

3/3/09 18:54  
Blogger Jordi Pedret dijo...

Toni:

Coincido contigo respecto a "Vals con Bashir", pero no creo que sea su función explicar el contexto histórico, sino que se trata de una reflexión dirigida a los que ya saben muy bien de que se está hablando, es decir, el público israelí.

En cuanto a "Los limoneros", hay unas intérpretes magníficas, sobre todo la protagonista palestina, que lo es también de la recomendable "Free Zone" (cuyo director no consigo recordar), pero me pareció complaciente con los ocupantes e innecesariamente cruel con los palestinos organizados políticamente, al caracterizar al abogado como un trepa oportunista, con lo que pretende, a mi entender, descalificar toda la Autoridad Nacional Palestina.

Hasta pronto,

Jordi

4/3/09 12:48  

Publicar un comentario

<< Home