6.4.07

I si parléssim dels Ajuntaments?


És, ho reconec d'antuvi, una proposta d'un caire prou modest.

En aquests temps d'ucròniques cabòries futuristes sobre les essències de la pàtria, no sembla que els vents siguin massa favorables a les tasques d'anàlisi concreta de la realitat concreta.

Però, què voleu que hi faci? No puc, ni vull, desempallegar-me de la meva formació política primigènia, i crec que el més important és mirar de vetllar per la correcta administració de les coses i l'atenció a les necessitats de les persones.

Així doncs, goso proposar que, mentre anem desplegant, raonadament i sòlida, l'Estatut aprovat de fresc pel poble de Catalunya, en què es resolen per aquesta pròpia voluntat popular les discussions sobre les essències, pensem una mica en la política de les coses, dels legítims interessos materials de la gent i, per tant, parlem dels Ajuntaments.

Les administracions més properes als ciutadans són a punt de renovar-se. La convocatòria a les urnes és per al 27 de maig proper, i mentre n'hi ha que només parlen de segones o terceres derivades de possibles continguts de les decisions del Tribunal Constitucional, i n'hi ha alguns que manifesten ja sense cap embut que l'únic que els interessa és el seient a Ca la Vila, i que s'ofereixen al PP o al diable per a aconseguir-ho.

No parlen, però, de les coses, de com s'han d'administrar, i de com cal facilitar la convivència dels ciutadans, l'ús de l'espai públic, els incentius als emprenedors i la vida econòmica, la preservació del medi ambient, i tantes d'altres coses.

Com que això no em sembla bo, em repeteixo: i si parléssim dels Ajuntaments?

(article publicat a e-noticies)

Etiquetas: ,

7 Comentarios:

Blogger MC dijo...

el problema, apreciat Pedret, és que molts Ajuntaments no en volen parlar...encara s'hi cou massa coses.

7/4/07 21:47  
Blogger Jordi Pedret dijo...

Potser tinguis raó, Albert, però crec que se n'ha de parlar, que n'hem de parlar. Ara toca.

8/4/07 00:09  
Blogger MC dijo...

he escrit un post al meu bloc sobre el que has escrit, dóna-li una ullada i ja em diràs...gràcies i endavant.

8/4/07 06:35  
Anonymous Anónimo dijo...

És molt curiós sr. Pedret, els polítics sempre tenen la necessitat de parlar quan s’acosten eleccions, que està bé, però que a mi em sembla insuficient i interessat. S’hauria de parlar sempre, i més en les actuacions importants que afecten els contribuents més directament –arranjament del barri, mobilitat, creació d’espais d’esbarjo, educació, civisme, medi ambient...- i quan ells són més sensibles; quan les intervencions a fer són tan properes que condicionen o poden condicionar la seva vida. Però aleshores ningú no té cap interès en parlar, per què serà?
Pel que fa als pactes estranys - per poder anomenar-los - i que tenen la finalitat de conservar el seient de Ca la Vila , el seu partit hauria de donar exemple en les seccions locals – parlo de Malgrat de Mar, on el PSC ha estat tota una legislatura de bracet amb el PP i CiU, i deixant al marge de qualsevol decisió al segon partit més votat pels ciutadans, ERC –. I no faig esment del manual polític per excel•lència: “Quan s’acosten eleccions, maquilla el teu feu i d’un bon aparador vots obtindràs com a trofeu”.
Sr. Pedret jo era votant del PSC, era.

8/4/07 21:58  
Blogger Jordi Pedret dijo...

Benvolgut Albert,
he llegit el teu post. Jo parlo en termes generals, que em sembla que és el que em toca donat el lloc on m'han posat el Partit i els electors, i no entraré en qüestions locals, de Malgrat o d'enlloc fora del meu municipi, que és Barcelona.
D'altra banda, no polemitzaré amb els qui s'amaguen en l'anonimat en els comentaris al teu blog. Només els diré que l'apreci que la intel.ligència té pels arguments "ad hominem" és prou conegut pels qui sabem llegir i escriure, i si no en saben que vagin a escola.

9/4/07 00:43  
Blogger Jordi Pedret dijo...

Benvolgut Antoni,
tal com he dit en el comentari anterior, no em referiré a qüestions locals, fora del cas de l'Ajuntament de Barcelona, que és aquell en el que estic censat, i on exerceixo el meu vot.
Sento discrepar en part del teu comentari. Jo penso que la majoria dels qui ens dediquem a la política tenim ganes de parlar sempre, no només en campanya, però d'altra banda em sembla ben natural, i propi del sistema democràtic que quan es va a demanar el vot als ciutadans hom s'expliqui i parli encara més. Ho considero gairebé un deure, fins i tot de cortesia.
Una abraçada,
Jordi Pedret

9/4/07 00:47  
Blogger MC dijo...

Hola Jordi,

entenc perfectament la teva postura i argumentació. Tan sols volia fer servir d'excusa el teu post per crear un tema de debat al meu bloc, la qual cosa -com bé has comprovat- és pràcticament impossible amb les continues intoxicacions que s'hi aboquen per part d'un grup.

gràcies de totes maneres i endavant.

9/4/07 08:14  

Publicar un comentario

<< Home