9.6.06

Per Justícia, sí


Sóc advocat des de fa ja massa temps, i des que vaig arribar al Congrés dels Diputats sóc membre de la Comissió de Justícia. Sabreu disculpar, espero, la deformació professional que m'afecta. No ho puc evitar.

Per Justícia, i per a la Justícia, cal dir sí a un nou Estatut que:

1.- Crea el Consell de Justícia de Catalunya.
2.- Converteix el Tribunal Superior de Justícia en la darrera instància judicial a Catalunya.
3.- Crea el Fiscal Superior de Catalunya.
4.- Dóna competència a la Generalitat respecte als mitjans materials de l'administració de justícia.
5.- Dóna competència a la Generalitat respecte als funcionaris administratius al servei de l'administració de justícia.
6.- Dóna competència a la Generalitat sobre la Justícia gratuïta.
7.- Dóna competència a la Generalitat sobre Justícia de Pau i Justícia de Proximitat.

Un Estatut que ens apropa així la Justícia, mereix un sí, sense cap discussió.

Per això, per a una Justícia més propera als ciutadans, de major qualitat, més ràpìda i eficient, cal votar sí a l'Estatut.

Per la Justícia, i perquè és de Justícia, sí.

1 Comentarios:

Blogger Laia Gomis dijo...

En comptes de disculpar-te per la deformació professional de parlar del món de la justícia, personalment jo t'ho agraeixo. Ni de bon tros tinc els nombrosos coneixements que tu tens respecte aquesta qüestió, encara em queda un llarg camí per recòrrer, aprendre i descobrir molts aspectes però des de les percepcions que tinc com a estudiant de 2n curs de dret crec que tots aquells que defensem la proximitat de la Justícia vers tots els ciutadans aquest Estatut és mereix un SI!

9/6/06 22:42  

Publicar un comentario

<< Home