17.9.08

Aquest capitalisme és la crisi



Ni als més ferotges caricaturistes del capitalisme clàssic se'ls va ocórrer una situació com la present, en què la crisi provocada per les especulacions capitalistes d'una economia no productiva, sinó merament financera, estan posant el perill la vida econòmica real de tothom.

L'economia productiva es veu, i es veurà, arrossegada en una voràgine destructora que afectarà de manera directa les vides i les esperances de la població, esperem que de forma limitada per efecte de les polítiques públiques que s'estan esmerçant en contrarestar la riuada provocada pels especuladors.

Mentre, els més conspicus liberals, els majors defensors del mercat lliure i sense limitacions, demanen les intervencions financeres públiques per a salvar els grans negocis, això sí, sense acceptar el necessari control de les seves activitats.

Aquesta no és una crònica econòmica, en trobareu de molt ben fonamentades i molt ben explicades arreu de la xarxa i a la premsa tradicional.

Això és, simplement, una expressió de disgust davant del cinisme dels liberals de tota la vida convertits en intervencionistes en defensa pròpia, i és també un crit d'alarma i de solidaritat amb els qui reben els cops de la crisi que no han provocat.

Etiquetas: , ,

2 Comentarios:

Blogger Rukaegos dijo...

Me ha gustado encontrarme hoy con este artículo, Jordi. Aunque me preocupa el nivel de acuerdo que suelo tener contigo jajaja.

Precisamente esta mañana mientras desayunaba delante de la caja tonta hacía la misma reflexión y estuve pensando en escribir algo semejante en mi blog. Pero el cinismo liberal de quienes defienden y han defendido hasta límites extremos la no intervención estatal exigiendo ahora que papá estado les arregle los desaguisados es indignante. Sobre todo porque ponen la mano para recibir el dinero pero insisten en que estas grandes corporaciones globales, que vienen a ser como la Cueva de Alí Babá, no deben tener control en sus actividades y que se autorregulan.

De todas maneras, creo que con sus ideas haciendo agua por todas partes las teorías neocon y sus popes van a salir tocados de esta crisis. ¿No te parece?

Saluducos cántabros

17/9/08 19:19  
Blogger Jordi Pedret dijo...

De acuerdo, una vez más, contigo.

Creo que eso que está pasando está señalando el inicio de una crisis no sólo financiera, sino ideológica, y que a los que proclamaron el final de la historia, se le está acabando su historia.

A eso se quería referir el título del post, pero un desarrollo mínimamente serio me parecía demasiado farragoso para ese formato.

En cualquier caso, a lo mejor alguien lo sabe resumir bien.

Un abrazo,

Jordi

17/9/08 19:26  

Publicar un comentario

<< Home