3.10.07

Quin informe!

L'acabo de llegir ara mateix. Són 401 pàgines denses de literatura i d'exploració de la natura humana.

El que es descobreix no és massa afalagador, però l'autor no retrocedeix, i els lectors es veuen portats cap als abismes que són part de nosaltres mateixos.

Vaig descobrir Philippe Claudel el 2003 amb el seu Les Âmes grises, absolutament impressionant, i del que hi ha traduccions al català i al castellà.

No vull esventrar el llibre, explicant-ne la seva trama, però us puc assegurar que aprofundeix encara més la seva immersió en les composants fosques d'allò que som la gent.

L'ambient opressiu de les comunitats tancades que he trobat en els dos llibres de Claudel que he llegit fins ara constitueix, em sembla, una part important de la visió del món de l'autor, en el que podem suposar una clara intenció de lluita contra aquest resclosiment.

A més Le rapport de Brodeck (Stock, 2007) està magníficament escrit, i crec que tots podem aprendre-hi quelcom.

Us en recomano ferventment la lectura. Jo, per la meva part, em poso a buscar els llibres de Philippe Claudel que em falten.

Etiquetas: , ,