La paraula clau és "hub"
Aquell aeroport de Barcelona, o del Prat, que vèiem tan gran abans de les Olimpíades se'ns està quedant petit a marxes forçades. L'atapeïment el pots trobar a totes hores del dia i cada dia de la setmana, i cal dir que els usuaris habituals del Pont Aeri tenim la sort de que la terminal C és, ben segur, la més tranquil.la de les tres existents ara.
Les obres de la Terminal Sud permeten veure com l'edifici comença a assemblar-se als dibuixos repartits una mica arreu de l'aeroport actual. I l'ús futur d'aquesta nova terminal ens té enderiats a tots, i amb tota la raó del món.
Barcelona pateix en la seva vida econòmica, comercial, turística, l'escassetat de vols internacionals directes, aguditzada des que Iberia va decidir rendibilitzar la T-4 de Barajas, fent-hi passar la immensa majoria dels vols que abans anaven directes des de Barcelona, fins i tot molts amb destinació a altres aeroports espanyols. Així ens trobem amb delirants itineraris Barcelona-Madrid-Lisboa, o Barcelona-Madrid-Jerez de la Frontera, per exemple.
Però el que manca de manera esplendorosa són les connexions intercontinentals directes, i aquestes només les podrem tenir si reforcem la feble demanda local amb l'organització d'un autèntic i competitiu "hub" transcontinental, de manera que recollim passatgers d'arreu d'Europa i els traslladem a Amèrica, Àsia i Àfrica.
A aquesta finalitat hauria de dedicar-se sense embuts la nova Terminal Sud. És el model que funciona a Europa, i funciona bé. O és que creieu que Frankfurt, per exemple, té una desbordada demanda de vols a Manila? És evident que no, el que passa és que una eficient organització recull a Frankfurt la gent que necessita viatjar a Filipines, i Frankfurt treu tot el rendiment d'un aeroport eficient, en el què el 45 % dels moviments són de correspondències en sistema "hub".
El de menys és quina companyia o aliança aèria se'n encarrega, encara que alguns li tinguem una justificada tírria a la que més sovint ens maltracta.
(article publicat a e-noticies)
1 Comentarios:
Totalmente de acuerdo jordi, pero es que además de la importancia de cara a Catalunya de tener un HUB en el Prat, se le suma la importancia económica que representaria, mejor dicho el freno al crecimiento económico que supondría no tenerlo. De ahí que las patronales y los circulos de empresrios catalanes se esten movilizando a favor del HUB.
En todo esto considero muy importante el papel de Montilla que ha cogido el toro por los cuernos haciendo ver a los empresarios que esta por el HUB y el acto del jueves con Zapatero en el mismo aeropuerto es muy significativo.
Publicar un comentario
<< Home