26.12.08

Com si fos italià



Alguns italians han organitzat a la xarxa un lloc on demanen disculpes per les grotesques afirmacions sovintejades del President del Consell Silvio Berlusconi, que sembla pretendre fer xistos quan les fa.

Ara fa quatre anys alguns americans van tenir una pensada semblant i van demanar disculpes pel comportament dels seus compatriotes que havien votat Bush.

En el cas italià no es fa distinció per raó del vot expressat, sempre que un vulgui fer-se una foto amb un cartell redactat, m'imagino perquè però no m'hi resigno, en anglès, que diu amb algunes variacions "Sóc italià i Berlusconi no parla en nom meu."

Els promotors afirmen que el lloc no té afiliació partidista i que és una iniciativa espontània d'italians que es senten molestos i indignats per ser representats per Berlusconi i el seu govern. Afirmen que la representació política és una cosa seriosa que s'ha d'encarar amb rigor i serietat, i recorden a Berlusconi que quan parla hauria de representar el conjunt del poble d'Itàlia.

Acaben demanant als no italians que acceptin les seves excuses pels ignorants i inapropiats xistos de Berlusconi.

La veritat és que em sento dividit, per una banda vull acceptar les excuses, i per l'altre com a europeu, em vull sumar a la petició de disculpes davant el món, com si fos italià.

Queda encara la reflexió de que si fos italià mai no votaria Berlusconi!

Etiquetas: , ,